دیجیتال مارکتینگ در صنعت در این روزها بسیار مورد استقبال کارفرمایان قرار گرفته است و همگان دوست دارند اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورند. با گسترش اینترنت موبایل و شبکه های اجتماعی، استفاده از بستر آنلاین به ابزاری جهت تبلیغات و بازاریابی در صنایع مختلف تبدیل شده است. موجی که توسط اینفلوئنسر ها شروع شد و با استارت آپ ها و وب سایت های خرید آنلاین کالا و محصولات ادامه یافت. طی سالیان اخیر بررسی های مختلفی را در فضای کسب و کار آنلاین انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که در صنایع مختلف که اغلب شیوه ی کارشان به صورت B2B است آگاهی کمتری نسبت به موج تغییرات و فضای کسب و کار آنلاین وجود دارد و مفاهیم و کاربردهای وسیع این حوزه در تبلیغات تلگرامی و اینستگرام خلاصه شده است و در نهایت از یک وب سایت ساده که اغلب موارد محتوای آن در گوگل ایندکس نشده استفاده می کنند.
با توجه به نیاز موجود متوجه شده ام که این شاخه ی خالی از فعالیت جدی و حرفه ای می تواند بستر و موضوع مناسبی برای مشاوره به کسب و کار های آنلاین فعال در حوزه ی صنایع مختلف باشد. از تجربیاتم خواهم گفت و قدم در راه پیشبرد اصولی دیجیتال مارکتینگ در صنعت بر خواهیم داشت.
می خواهید از صحبت من مطمئن شوید؟ صفحه ی جستجوی گوگل را باز کنید و در آن بنویسید : فن کویل و سپس نتایج را بررسی کنید!
نتیجه ی اول ویکی پدیا فارسی در خصوص این کلمه ی کلیدی توضیحاتی ارائه داده است.
نتیجه ی دوم متعلق به شرکتی ست فعال در این صنعت با رتبه ی الکسا ایران ۴۰ هزار و جهانی بالای یک میلیون که با توجه به این رتبه ها می توان حدس زد که حتی این وب سایت به درستی سئو نشده است.
توجه داشته باشید که به طور تقریبی سالیانه ۱۰۰ هزار دستگاه فن کویل در کشور به فروش می رشد که میانگین قیمت آن ۲ میلیون تومان است، پس ما داریم راجع به بازاری با حجم ۲۰۰ میلیارد تومان صحبت می کنیم که دیگران جز یک یا دو مورد وب سایت حرفه ای سرمایه، منابع و دانش خود را به این کانال بازاریابی اختصاص نداده اند.
حالا بیاییم و کلمه ی دیگری را جستجو کنیم! کلمه ی کلیدی « مانتو» چطور است؟
نتیجه ی اول دیجی کالا با رتبه ی الکسا ایران ۳ و جهانی ۲۰۱ را در نظر نگیریم.
به نتیجه ی دوم می رسیم با رتبه ی الکسا ایران ۲۲۳ و جهانی۶۳۶۴ که بدلیل عمومی بودن مطالب، آن را هم در نظر نمی گیریم. ولی در نتایج بعدی به ترتیب رتبه ی ۶۹۸ و ۷۳۰ ایران می رسیم. واقعا نمی دانم که حجم بازار مانتو در کشور ایران چقدر است ولی بدیهی است که در بازار صنعتی و B2B یک قلم کالا به نام « فن کویل» با حجم ۲۰۰ میلیارد تومان در سال و رقابت آنلاین پایین به مراتب با هزینه و زمان کمتری می توان به سطوح بالای نرخ تبدیل و مشتری نهایی دست یافت.