همگی به دنبال رازهای افزایش فروش آنلاین هستیم. در اکو سیستم آنلاین ایران کارفرمایان مختلفی به من مراجعه کرده اند و از تجربیات تلخ سرمایه گذاری بی بازگشت در فضای کسب و کار آنلاین سخن گفته اند. مهمترین راز افزایش فروش آنلاین داشتن دید استراتژیک مدیریت، دانستن اهمیت ویژه ی محتوای فروشگاه آنلاین و تجربه ی کاربری استاندارد یک فروشگاه آنلاین است. توجه داشته باشید که این موارد می تواند بیشمار باشد و باید بدانیم که کانال فروش در بستر آنلاین وابسته به برنامه ی بازاریابی کسب و کارتان و استراتژی های محصول، قیمت گذاری و ترویج است. می توان گفت که مهمترین راز افزایش فروش آنلاین برنامه ریزی جهت کسب و کار در بستر های آنلاین و آفلاین است.
تمرکز به روی مشتریان هدف
یکی از مهمترین رازهای افزایش فروش آنلاین اینست که مشتریانتان را بشناسید و به روی آنها تمرکز کنید. همیشه داشتن اطلاعات دموگرافی کمک شایانی در افزایش فروش آنلاین در بر خواهد داشت. شخصیت خریدار خود را بشناسید و برای آن محتوای مورد نیاز و محصولات و راه حل های لازم را بیابید.
توضیحات محصول
اگر می خواهید در فروش آنلاین موفقیت کسب کنید باید توضیحات کاملی در خصوص محصولاتتان بنویسید. ویژگی ها را به تفصیل شرح دهید و از تاریخچه و پیداش آن محصول بگویید.
کاربران را مجبور به ثبت نام قبل از خرید نکنید!
یکی از اشتباهات رایج در روند افزایش فروش آنلاین اینست که کاربر را به مسیری هدایت می کنیم تا از روی اجبار ثبت نام کند، کاربری که در مرحله ی بازدید اولیه قرار دارد، در صورتی که وارد چرخه ی خرید شد، کالایی را انتخاب کرد و خواستار ادامه ی روند بود ثبت نام می کند و می توان گفت که این نکته ی ظریف راز موفقیت در فروش آنلاین است چراکه در این دوره ی بی حوصلگی و شتاب زدگی، کاربران کم اعتماد دوست دارند در قدم اول کالا را در سبد خود ببینند و مطمئن شوند که آن کالا برای آنهاست و سپس زحمت گشایش حساب و تسویه مالی را به خود می دهند. تصور کنید که وارد یک فروشگاهی شده اید و هنوز تصمیمی برای خرید نگرفته اید، کارشناسان به سراغ شما می آیند و از شما آدرس و مشخصات تماس می خواهند، چه حسی دارید؟
عکس محصول
عامل و راز مهم دیگر در افزایش فروش آنلاین تصویر برداری درست و اصولی از محصول است. سعی کنید عکسهای انتخابی تمام ویژگی های ظاهری محصول را نمایش دهد. از استفاده از تصاویر نا مرتبط یا تصویری که متعلق به یک محصول نیست خودداری کنید.
نظرات مشتریان
قسمتی را برای نظرات مشتریان اختصاص دهید. طرح های تشویقی برای مشتریان خود در نظر بگیرید که با کمپین های مشخص وارد فروشگاه آنلاین شوند و نظراتشان را بنویسند. از نوشتن سفارشی و تصنعی خودداری کنید که به راحتی قابل تشخیص است.
حمل و تحویل
از گزینه های متفاوتی جهت حمل و تحویل سفارشات استفاده کنید. می توانید از API سرویس های دیگر استفاده کنید، با پست قرارداد داشته باشید یا سیستم تحویل راه اندازی کنید. زمان های مختلفی را به خریدار پیشنهاد دهید و همیشه برای اولین خرید مشتری و به منظور موفقیت در فروش آنلاین حمل اولین سفارش را رایگان انجام دهید.
سرعت وب سایت
عوامل پشت صحنه و فنی زیادی در افزایش سرعت وب سایت دخیل است که این فاکتور از مهمترین راز های افزایش فروش آنلاین شماست. با متخصصین مشورت کنید و تمام زیرساخت های فنی مورد نیاز را در نظر بگیرید تا از حوصله ی مشتری خارج نشوید.
باندل های تخفیف دار
به منظور موفیقت در فروش آنلاین می توانید چند محصول مختلف را در یک بسته قرار دهید و با قیمت گذاری مشخص تخفیف های متنوعی برای بسته های مختلف در نظر بگیرید تا بازدید کنندگان بتوانند راحت تر شما را انتخاب کنند.
شبکه های اجتماعی
یکپارچه سازی بین طرح های مختلف و کمپین ها در وب سایت و شبکه های اجتماعی شما حیاتی ست. از توان شبکه ی اجتماعی خود بهره جویید و با برنامه ی مشخص ترافیک ورودی به وب سایت خودتان را افزایش دهید.
ریسپانسیو
وب سایتی که ریسپانسیو نباشد و به کاربران در وسیله های مختلف پاسخ مناسبی ندهد نمی تواند در فروش آنلاین موفق باشد. وب سایت ریسپانسیو می تواند خود را با کاربران مختلفی که از وسیله های متفاوت استفاده می کنند تطبیق دهد و باعث افزایش نرخ تبدیل و سودآوری بیشتر گردد.
پشتیبانی و چت آنلاین
تجربه ثابت کرده است که اگر به کاربری به صورت آنلاین پاسخ داده شود، علاوه بر افزایش میزان دقایقی که کاربران در وب سایت شما می گذرانند، می توان اعتماد آنها را نیز جهت خرید جلب کرد. راز جالب افزایش فروش آنلاین اعتماد سازی از طریق پاسخ دهی آنلاین به مشتریان است.
تخفیف معرفی
طرح و کمپینی در نظر بگیرید که در آن اگر مشتری شما فرد یا افراد جدیدی را به وب سایت شما معرفی کرد بتواند از تخفیف های مختلف و طرح های تشویقی بهره مند شود. برای ایشان و برای مشتریانشان کد تخفیف منحصر به فرد صادر کنید تا نیازی به اقدامات فنی پیچیده در ردیابی مشتریان نباشد. راز موفقیت در فروش آنلاین تخفیف است.
بهترین محصول
پرفروش ترین محصولتان را تقویت کنید. تمرکز به روی قوی تر داشته باشید و همیشه قوی را قوی تر کنید. افزایش فروش یک محصول باعث به وجود آمدن تجربه ی کاربری و اضافه شدن مشتریان شما می شود.
امنیت
اگر وب سایتی امن نباشد، تاییدیه های لازم را از مراجع قانونی نداشته باشد و دارای نماد اعتماد الکترونیکی نباشید در کسب و کارتان و جذب مشتری و نرخ تبدیل با مشکلات گوناگون مواجه خواهید شد.
شکت نکنید که یکی از رازهای افزایش فروش آنلاین در پروژه های ساختمانی استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان است. امروزه اکثر فعالیت ها در نهایت منجر به خرید قالب آماده ی وردپرس می شود و از قالب های فروشگاهی مشابه دیجی کالا استفاده می کنند. سوای فرم تکراری فروشگاههای آنلاین که همگی شبیه به پلت فرم های موفقی همچون دیجی کالا می باشند، محتوای تصویری، ویدئو و نوشتاری دقیق و جذابی برای رشد فروش مورد نیاز است که در حال حاضر به جز معدود وب سایتهای مطرح و قدیمی ، دیگر کارفرمایان صنعت ساختمان تمایل چندانی به سرمایه گذاری هدفمند برای تشکیل کسب و کار آنلاین ندارند و فقط می توان گفت که دلیل اصلی عدم آگاهی از پتانسیل بالای فضای کسب و کار آنلاین است که در آینده بیشتر به آن می پردازم. در پایان توصیه می کنم با یک متخصص سئو همکاری داشته باشید و شک نکنید که نتایج آنرا خواهید دید.