سرنخ فروش چیست؟ روش های دستیابی به سرنخ فروش با کیفیت کدامند؟

سرنخ فروش و روش های دستیابی به سرنخ فروش

دغدغه ی خیلی از کارشناس های فروش در صنعت ساختمان  دستیابی به سرنخ فروش با کیفیت است. در خیلی از شرکت ها از روش های قدیمی بازاریابی استفاده می شود و سهامداران و مدیران عامل توقع دارند با تکیه بر مشتریان سابق، روابط همیشگی یا حتا پخش پیامک های گروهی و فلایر های تبلیغاتی مشتری هایی با خرید چند میلیارد تومانی جذب کنند. امروزه تمرکز اصلی مدیران بازاریابی شرکتها، دستیابی به سرنخ فروش با کیفیت است تا بتوانند با بالا بردن نرخ تبدیل آمار و اهداف فروش را افزایش دهند.

سرنخ فروش چیست؟

سرنخ فروش تماس اولیه با مشتری احتمالی است که بر اساس سازمان فروش این اصطلاح می تواند معانی مختلفی بدهد. سرنخ فروش همان اولین نشانه های ایجاد یک فرصت فروش است که می توان با افزایش تولید سرنخ های فروش به اهداف فروش دست یافت.

روند های دستیابی و ارزیابی سرنخ فروش

قدم اول بررسی اطلاعات پروژه است. در این مرحله باید اطلاعاتی را به دست آورید تا بتوان بر پایه ی آن احتمالات پروژه را به دست آورد.

قدم دوم تماس های اکتشافی است که با تماس مستقیم با سرنخ فروش باید اطلاعات را از منبع داخلی / خارجی پروژه به دست آورد.

قدم سوم تشخیص نیاز های پروژه از طریق سرنخ فروش است. در این مرحله اطلاعات اولیه فنی پروژه در صنعت ساختمان را از سرنخ به دست می آوریم.

توجه داشته باشیم که این روند های می تواند در یک زمان مشخص طی شود.

راههای اصلی و مهم دستیابی به سرنخ فروش با کیفیت

پیمایش

می توانید با مامور کردن افراد مشخصی جهت پیمایش پروژه های ساختمانی سطح شهر به اشراف اطلاعات کاملی جهت فروش برسید. این افراد می توانند پروژه، آدرس، کاربری و مشخصات پیمانکار و کارفرما و … را به دست آورند و در اختیار مدیر منطقه یا مدیر فروش قرار دهند، این روش یکی از روش های دستیابی به سرنخ فروش با کیفیت است.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان یکی از روش های مهم، کم هزینه و سریع دستیابی به سرنخ فروش با کیفیت است.

در اکثر مواقع، پروژه های صنعت ساختمان که هنگام خرید قرار گرفته اند اقدام به جستجوی اینترنتی جهت خرید محصولات می کنند و این فرصت مهمی است برای یک سازمان تا بتواند بدون اتلاف وقت مذاکره را شروع کند.

دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان

جلسات حضوری با شرکت های تصمیم گیرنده

می توانید شرکت های بازیگر اصلی در اجرای پروژه های ساختمانی را پیدا کنید و جلسات گروهی یا کارگاه های خصوصی برای آنها برگزار کنید، از دادن اطلاعات فنی نهراسید و تمام توانمندی های شرکتتان را به نمایش بگذارید.

از طریق جلسات حضوری می توانید روند دستیابی به سرنخ فروش با کیفیت را تسریع ببخشید.

بعد از دستیابی به سرنخ فروش با کیفیت چه کنیم؟

دسته بندی و جمع آوری اطلاعات

اگر اطلاعاتی که جمع آوری شده است، طبقه بندی و تقسیم نشوند در عمل هیچ اتفاقی رخ نداده است.  می توانید از نرم افزارهای CRM استفاده کنید، در صورتی که در ابتدای کار هستید و بودجه لازم را در اختیار ندارید می توانید در نرم افزار اکسل دیتا بیس جمع آوری کنید و آماده ی برنامه های آینده باشید. در پیاده سازی نرم افزار های سی آر ام دانستن فرآیند های فروش و جمع آوری دیتا بیس از قبل می تواند روند پیاده سازی را چند ماه جلو بیاندازد.

مدیریت ارتباط با مشتری

تایید صلاحیت سرنخ فروش

پس از آنکه اطلاعات جمع آوری شد، با تشکیل جلسه ای به همراه کارشناس فروش، سرنخ را تایید صلاحیت یا لغو می کنید. در صورت تایید صلاحیت سرنخ فروش به پرونده ی فروش تبدیل می گردد و آنجاست که ارزش صرف کردن وقت و انرژی را دارد. در صورتی که سرنخ فروشی را لغو کردید، دلایل آنرا نیز در پرونده یا نرم افزار بنویسید تا بتوانید در آینده بهره وری تولید سرنخ های فروش با کیفیت را افزایش دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *