لینکدین یک سرویس تجاری و استخدامی است که بر بستر وب سایت و اپلیکیشن کار می کند. بیش از ۱۵ سال از شروع فعالیت آن می گذرد و کاربرد اصلی آن شبکه سازی حرفه ای در شاخه ی تجارت حرفه ای شما است. از کاربرد های دیگر آن می توان از موارد مربوط به کاریابی و استخدام نیروی انسانی نام برد. در حال حاضر این شبکه ی اجتماعی حرفه ای بیش از ۶۱۰ میلیون عضو از ۲۰۰ کشور دارد.
بسیاری از مشاورین کسب و کار ایجاد پروفایل لینکدین و داشتن صفحه ی شرکتی را شرط لازم فعالیت های دیجیتال می دانند و توصیه می کنند که ازین شبکه ی اجتماعی حرفه ای استفاده کنید.
طبق آمار و گزارشهایی که من در یک سال اخیر از روی وب سایت های صنعتی داشته ام نرخ بازدید کاربر از طریق لینکدین به وب سایت اصلی کمتر از یک درصد بوده و این شبکه ی اجتماعی نقشی در تولید سرنخ فروش با کیفیت نداشته است. به طور مثال مقاله ای که بیش از هزار بازدید داشته است منجر به تولید سرنخ نشده و فقط آگاهی از برند افزایش یافته است. در خیلی از مواقع لینکدین فرصتی است برای رقبا که به کسب اطلاعات در مورد شرکت و فعالیت های مربوط به آن بپردازند و در مواردی خاص تر می توانند با داشتن ارتباط با اکانت به اکانت مشتریان شما دست پیدا کنند.
برخورداری از پروفایل لینکدین برای هویت برند شرکت یا Corporate brand Identity بسیار مفید است و در مباحث مدیریت منابع انسانی باعث یکپارچگی کارمندان شرکت در انتخاب سازمان و بالا بردن روحیه تیمی و القا روحیه و غرور می شود.
در شرایط حاضر، به عقیده ی من، فرهنگ استفاده حرفه ای از لینکدین برای به دست آوردن مشتری یا سرنخ فروش به درستی فراگیر نشده است ولی در زمینه مدیریت منابع انسانی و استخدام نیرو های کار آمد ابزاریست کارا و بهینه.
لینکدین در زنجیره ی تامین و خرید خارجی نیز بسیار کاربردی است و من از طریق آن توانسته ام به مدیران صادرات بسیاری از شرکت های برون مرزی دسترسی داشته باشم و بتوانم با کوتاه ترین زمان ممکن به مشخصات فنی و پیشنهاد مالی مورد نظرم دسترسی داشته باشم.
اکانت لینکدین من بالغ بر ۳۵۰۰ ارتباط دارد که بیشتر در راستای بازرگانی خارجی و پیدا کردن تامین کنندگان برون مرزی از آن استفاده می کنم.
اگر تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شوم که به قسمت نظرات در پایین صفحه مراجعه کنید.