گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع

گزارش وب سایت تهویه مطبوع

با گذشت بیش از دو سال از فعالیت وب سایت شخصی من ، امروز تصمیم گرفتم گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع را منتشر کنم. در این گزارش فعالیت ها، بازدید کنندگان و آمار آنها نوشته شده است و افرادی که علاقه مند به فعالیت در زمینه های تهویه مطبوع و می خواهند کسب و کارشان را گشترش دهند بتوانند از این الگو همچون چراغ راه بهره جویند.

محتوای فنی وب سایت

با توجه به گستردگی و حجم بالای مطالب، در این فرصت از مقالاتی که اهمیت بیشتری دارند نام می برم و مطالعه باقی مانده ی محتوا را به علاقه مندان می سپارم.  اولین محتوای فنی وب سایت را  در مورد نحوه ی عملکرد ترموستات فن کویل که یکی از پر کاربردترین اقلام کنترلی تهویه مطبوع است و بیش از میلیون ها قطعه از آن در سراسر جهان نصب شده است نوشته ام . مطلبی کوتاه در مورد معرفی پروژه ساختمانی داشته ام و سپس به سراغ موضوع پروتکل BACnet رفته ام. این پروتکل یکی از رایج ترین پروتکل های ارتباطی در صنعت هوشمند سازی ساختمان است و توسط انجمن تهویه مطبوع امریکا (ASHRAE) ایجاد شده است. مطلب بعدی نیز در مورد تاریخچه ی تهویه مطبوع و چگونگی دوام آوردن اهالی فلوریدای آمریکا قبل از اختراع تهویه مطبوع است. سپس به چیلر پرداخته ام و در خصوص انواع آن مطالب مختلفی را نوشته ام. بعد از چیلر نوبت به چیلر تراکمی و چیلر جذبی و چیلر سانتریفیوژ توربوکر رسیده است که امیدوارم برای علاقه مندان مفید باشد.

در ادامه به موضوع تهویه مطبوع پرداخته ام و از فن کویل نیز نوشته ام. فن کویل ها در تمام پروژه هایی که مجهز به چیلر یا بویلر هستند کاربرد فراوانی دارند. مطالبی در خصوص داکت اسپلیت نوشته ام و سیستم VRF را نیز شرح داده ام. در نهایت به موضوعاتی چون کنترل سیستم تهویه مطبوع، دستگاه هواساز، شیر کنترل و شیر PICV پرداخته ام که مطالب بیشتر از عنوانهایی‌ست که نام برده ام توصیه می کنم که وب سایت را مطالعه کنید. در این گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع سعی شده است مسائل کلی تر بیان شود و به جزییات کمی پرداخته ام.

چطور شروع شد؟

در حقیقت مدتها به دنبال فرم مناسبی برای وب سایت شخصی خودم بودم که هرچه بیشتر می گشتم کمتر پیدا می کردم تا اینکه با نیما شفیع زاده آشنا شدم که در یکی از پست های وب سایت شخصی خودش، قالب وب سایت را در اختیار دیگران قرار داده بود که من هم از محمد چراغی در خواست کمک کردم و پس از ثبت دامنه و هاست وب سایت بروی شبکه ی اینترنت قرار گرفت و بعد از آن از حامد حجازیان برای سئو کمک گرفتم و بیشتر مطالب و یادگیری نحوه ی سئو را مدیون ایشان هستم. در این راه سعید کرمی هم بسیار کمک بزرگی کرد و تمامی سئوالاتی را که در زمینه فوتوشاپ داشتم پاسخ داد.

سال اول فعالیت

در سال اول وب سایت به درستی شکل نگرفته بود و مطالب متنوعی را در آن قرار می دادم و هنوز تصمیمی مبنی بر اختصاص به تهویه مطبوع نگرفته بودم و به قولی از هر دری سخن می گفتم. برای اینکه بتوانید وب سایت خود را با کلمه ی کلیدی مد نظر به صفحه ی اول گوگل بیاورید در قدم اول باید روی آن کلمه و خانواده ی آن متمرکز شوید که در سال اول این اتفاق بروی وب سایت من رخ نداد.

در سال اول بازدید کننده ی چندانی نداشتم ولی اتفاق خیلی خوبی رخ داد. همان تعداد کم چند هزار نفری که وارد وب سایت شده بودند، بدون بستن اکسپلورر به خواندن ادامه دادند و نرخ پرش وب سایت من را در حوالی ۳ درصد برای سال اول نگه داشتند که آمار بسیار فوق العاده و امیدبخشی برای من بود. این مهم نشان از انگیجمنت بالای مخاطب با وب سایت من داشت که باعث شد برای سال بعد از آن برنامه ریزی بیشتری داشته باشم و به نوعی محتوای وب سایت را گسترش دهم و غنی سازم. گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع در سال اول به شرح زیر است.

گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع

در سال اول بیش از ۶۰ درصد مخاطبان وب سایت من از طریق سرچ گوگل به آن راه پیدا کرده بودند که نمی توانم بگویم خیلی شگفت انگیز بود. صفحه ی مورد علاقه ی آنها ترموستات فن کویل بود که بیشترین بازدید یک صفحه به این عنوان اختصاص داشت.

گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع

برخلاف پیشبینی، بیشتر کاربران با استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ وارد وب سایت شده اند که با توجه به تجربه ای که از قبل داشتم حدس می زدم که بیشتر از موبایل استفاده شود.

گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع

بیشتر مخاطب های وب سایت مرد بودند و سن آنها کمتر از ۳۴ سال بود. البته با توجه به اینکه در کشور ایران بازار کار به سمت استفاده از نیروهای بسیار متخصص و کاربلد در حال حرکت است و کارفرمایان فارغ از جنسیت دست به استخدام می زنند در آینده ای نزدیک این آمار متعادل تر و شاید برعکس شود.

گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع

سال دوم فعالیت

 در سال دوم ورق برگشت و تعداد بازدید کنندگان وب سایت من ۸ برابر شدند. می توان گفت که چند ده هزار نفری که دغدغه ی تهویه مطبوع داشته اند، این موضوع به کار و زندگی آنها مربوط بود و مخاطب هدف واقعی این شاخه هستند وارد وب سایت شدند و با نرخ پرش فوق العاده ۱.۵ درصد در سایت وقت گذراندند و به مطالب پرداختند. این آمار از آنجا اهمیت دارد که با این روش بازاریابی دیجیتال  توانستم مخاطبین واقعی را وارد وب سایت کنم و در کنار افزایش آگاهی برند شخصی به آموزش آنها نیز بپردازم. گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع در سال دوم به شرح زیر است.

گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع

در این سال تقریبا ۹۰ درصد کاربران وب سایت از طریق سرچ گوگل وارد وب سایت شدند که بسیار رضایت بخش بود. این بدان معناست که بدون هزینه تبلیغات، بنر ادز، گوگل اد وردز من توانستم بیش از ۸۸ درصد کاربران را جذب کنم. و این امر فقط با تولید محتوای با کیفیت و راعیت اصول سئو امکان پذیر است.

گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع

طبق پیش بینی ها و با افزایش مخاطب تعداد کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند بیشتر شد و از آنجا که قالب اصلی وب سایت ریسپانسیو طراحی شده بود و در سایز های مختلف بدون هیچ مشکلی محتوا را ارایه می داد ، محیط مناسبی را برای مخاطبان فراهم کرد. و در نهایت از نظر سن و جنسیت تغییر زیادی در تعداد مخاطب نداشته ام.

گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع

و در پایان

این گزارش را نوشتم که به شما بگویم هیچ وقت دیر نیست، همین امروز شروع کنید، بنویسید، محتوا تولید کنید و دیگران را آموزش دهید. این چرخه و زنجیر اگر ادامه دار باشد، سرنخ های فروش بیشماری برای شما تولید می شود و می توانید براحتی در آینده هزینه های بازاریابی خود را کاهش دهید. اگر سئوالی دارید یا فکر می کنید که در این راه می توانم کمکتان کنم با من تماس بگیرید.
بعد از دو سال تلاش تیم وب مستر گوگل ایمیلی برای من ارسال کرد و در آن نوشته بود که در زمینه کاری مشخص صفحات وب سایت شما ترند شده است که دلگرمی بسیار زیادی برای من داشت.

گزارش بازدید وب سایت تهویه مطبوع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *