CRM مایکروسافت چیست؟

CRM مایکروسافت

CRM مایکروسافت که به آن Microsoft Dynamics 365 می گویند، یک نرم افزار یکپارچه ایست که به شما راه حل هایی مبتنی بر اطلاعات ورودی، فرآیندها و روند های تعریف شده، ارائه می دهد تا بتوانید با کمک آن تعاملات بین مشتری ها و کسب کارتان را بهبود ببخشید.   سی آر امِ مایکروسافت یا نرم افزار مدیریت روابط مشتریان تولید شده توسط شرکت مایکروسافت در مدیریت و نگهداری مشتریانتان استفاده می شود و سرنخ (Lead) فروش، بازاریابی و چرخه ی فروش را با توجه به نیاز شما پیگیری می کند و در نهایت به شما اطلاعات عملیاتی ارائه می دهد.

چرا استفاده از CRM مایکروسافت مفید است؟

نرم افزار مدیریت روابط مشتریان تولید شده توسط شرکت مایکروسافت با ساده و هوشمند سازیِ روند های فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش به شما اختیار بیشتری می دهد تا بتوانید با تمرکز به روی به دست آوردن مشتری های جدید و نگهداری از مشتری های سابق به سودآوری بیشتری در سازمانتان برسید. استفاده از یک راه حل کارآمد و چند وجهی در زمینه ی مدیریت روابط مشتریان شما را قادر می سازد تا بتوانید تمام سرنخ های فروش ابتدایی را ثبت و پس از بررسی تبدیل به فرصت فروش کنید.

CRM مایکروسافت

در این مرحله به منظور توضیحات تکمیلی لازم است که در خصوص روند فروش محصولات در پروژه ساختمانی توضیحاتی ارائه دهم تا بتوانیم به ویژگی ها و قابلیت های اصلی CRM مایکروسافت پی ببریم.

فروش محصولات در پروژه ساختمانی

مراحل فروش محصول در یک پروژه ساختمانی به شرح زیر است:

کشف سرنخ

کشف سرنخ راههای مختلفی از جمله ویزیت، جلسات حضوری، دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان و … دارد که می توان با توجه به استراتژی ومنابع از هر یک استفاده کرد.

به دست آوردن اطلاعات در خصوص اشخاص و تماس ها

این مرحله، پیشروی و جمع آوری اطلاعات است که می توان تماس ها و اشخاص ابتدایی هر پروژه را ثبت کرد. در این مرحله است که سرنخ فروش در سیستم CRM مایکروسافت ثبت می گردد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سرنخ فروش اینجا را کلیک کنید.

CRM مایکروسافت سرنخ فروش

پیدا کردن نیاز ها

با تماس های بیشتر، بررسی نقشه ها و جلسات مستمر با مشاور، کارفرما و پیمانکار پروژه ی ساختمانی می توان به خواسته های مشتری دست یافت و آنها را در سیستم CRM مایکروسافت ثبت کرد. در این نقطه است که می توان سرنخ فروش را بررسی نمود و آنرا به پرونده یا فرصت فروش تبدیل کرد.

ارائه پیشنهاد

در این مرحله که یکی از مهمترین قدمهاست پیشنهاد فنی و مالی ارائه می شود. می توانید محصولات خود را در CRM مایکروسافت وارد کنید، پیشنهاد قیمت صادر کنید و با ماژول های مختلف طبق قانون بایگانی خودتان شماره پیشنهاد قیمت داشته باشید. به یاد داشته باشید که اگرچه محتوا پادشاه است ولی همه چیز در ارائه خلاصه می شود.

پاسخ به سئوالات و حل مشکلات

در این مرحله پی گیری حرف اول را می زند، تصمیم گیرنده ها مشخص شده اند و تمام تمرکز به روی مذاکره و برطرف کردن مشکلات پیش راه انعقاد قرارداد معطوف شده است.

بستن و فروش

در مرحله ی آخر فروش، انعقاد قرارداد و شرایط مالی و تحویل کالا یا خدمات صورت می گیرد و از این مرحله به بعد می توان برنامه ها ویژه ای برای راضی نگه داشتن و حفظ مشتریان پیاده سازی کرد.

با استفاده از CRM مایکروسافت می توانید تمام فرآیند های فروش خود را چابک سازی کنید، رقبایتان را تعریف کنید و اطلاعات آنها را ذخیره سازی نمایید. تمام مشخصات تماس و اطلاعات پروژه های ساختمانی درون سیستم ذخیره می گردد که باعث می شود علاوه بر تکمیل دیتای پروژه های سازمانتان و داشتن اطلاعات تاثیرگذاران و تصمیم سازان پروژه های ساختمانی، این اطلاعات در اختیار یک شخص یا کارشناس فروش نباشد و بتوان با کمک سیستم نرم افزاری از روندهای فروش و بازاریابی سنتی عبور کرد و قدم در راه اتوماسیون فروش نهاد.

مزایای CRM مایکروسافت

CRM مایکروسافت

شرکت ارائه دهنده

مایکروسافت با سرمایه گذاری های هنگفت در زمینه ی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری توانسته است که گوی رقابت را از دیگران برباید و اکثر سازمانهایی با کسب و کار B2B به استفاده از این راهکار روی آورده اند.

تعدد شرکت های ارائه دهنده ی خدمات

با استفاده از نسخه ی توسعه دهندگان نرم افزار، محدودیت های رایج نرم افزارهای خارجی برطرف شده است و شما می توانید طرف حساب شرکت های مختلف داخلی ارائه دهنده ی خدمات مربوط به CRM مایکروسافت باشید. با استفاده از تحلیل نیروهای رقابتی مایکل پورتر می توان گفت که این نقطه قدرت چانه زنی سمت شما را افزایش می دهد و اگر از عملکرد توسعه دهنده ای رضایت نداشته اید می توانید به راحتی آنرا تغییر دهید و با شخص یا شرکت جدیدی توافق کنید و نرم افزار و دیتا های خود را نیز حفظ نمایید.

امکان شخصی سازی نرم افزار

با توجه به نیاز خود و تقریبا در هر سطحی از نیاز می توانید CRM مایکروسافت را شخصی سازی کنید و روند ها و فرآیند های اصلی مربوط به خود را بنویسید، فرم های سازمانی خود را داشته باشید، پیشنهاد قیمت صادر کنید، با استفاده از وب سرویس به سیستم های حسابداری متصل شوید، موجودی انبار بگیرید و حتا سیستم حضور و غیاب و منابع انسانی پیشرفته ای داشته باشید. می توانید با صرف زمان و هزینه در سطح یک ERP  فوق پیشرفته از آن توقع داشته باشید.

یکپارچه سازی با ابزارهای هوشمند فروش

CRM مایکروسافت می تواند با تلفن های آی پی تجمیع گردد. می توانید با برنامه نویسی و استفاده از نرم افزار های مختلف، روند فروش را تسریع ببخشید. به عنوان مثال، یک کارشناس سرنخ فروشی را ثبت کرده است که اطلاعات آنرا تکمیل نموده و درون سیستم مشخصات تماس اشخاص مربوط به پرونده ی  فروش تحت مالکیت ایشان است. می توان سیستمی را پیاده سازی کرد که اگر شخصی از بیرون با شرکت شما تماس بگیرد و مشخصاتش در سیستم به نام کارشناس مشخصی باشد، به صورت خودکار تماس تلفن آی پی همان کارشناس برقرار گردد و …

گزارش گیری

از دیگر نقاط قوت این نرم افزار امکان گزارش گیری پیشرفته و انتخابی و تبدیل خروجی های لحظه ای گزارش به روی نمودار های مختلف و حتا استفاده از Microsoft Power BI است.

 

CRM مایکروسافت

روند و مدت زمان پیاده سازی CRM مایکروسافت

در ابتدای کار روند ها و نحوه ی کار خود را بنویسید و فرمهای را مشخص کنید. اگر خودتان ندانید که از یک سیستم چه می خواهید، آن سیستم معجزه نمی کند.

CRM مایکروسافت را نصب می شود.

فارسی ساز مورد نیاز نصب می شود.

آموزش کاربری کارشناسان صورت می گیرد.

شخصی سازی فرم ها و بدنه نرم افزار انجام می شود.

ورود اطلاعات تماسها و پروژه به سیستم صورت می گیرد.

محصولات، لیست قیمت ها و … وارد سیستم می شود.

در صورت نیاز ماژول های متنوع ( شماره دهی، نوتیفیکیشن و … )  توسط شرکت توسعه دهنده ارائه می شود.

کل روند پیاده سازی در صورت تکمیل اطلاعات و جمع آوری داده ها از قبل می تواند در عرض کمتر از یک ماه صورت گیرد.

در پایان خاطر نشان می سازم که فرهنگ سازمانی و نحوه ی استقبال نیروی انسانی مهمترین قدم در موفقیت پیاده سازی یک نرم افزار است. از مشوق ها و تکنیک هایی استفاده کنید تا بتوانید نیروهایتان را مجاب به استفاده از نرم افزار نمایید. کنترل و پی گیری را فراموش نکنید و هرقسمت را چند بار تست و چک کنید. در حال حاضر که این مقاله را می نویسم Microsoft Dynamics 365  در نسخه سال ۲۰۱۹ قابل ارائه است.

در صورتی که تجربه ی مشابه ای دارید خوشحال می شوم که تبادل اطلاعات جهت کسب تجربه صورت گیرد. اگر سئوالی دارید با من تماس بگیرید.

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *