نرم افزار CRM مایکروسافت چیست؟
نرم افزار CRM مایکروسافت که به آن Microsoft Dynamics 365 می گویند، یک نرم افزار یکپارچه ایست که به شما راه حل هایی مبتنی بر اطلاعات ورودی، فرآیندها و روند های تعریف شده، ارائه می دهد تا بتوانید با کمک آن تعاملات بین مشتری ها و کسب کارتان را بهبود ببخشید. سی آر امِ مایکروسافت یا نرم افزار مدیریت روابط مشتریان تولید شده توسط شرکت مایکروسافت در مدیریت و نگهداری مشتریانتان استفاده می شود و سرنخ (Lead) فروش، بازاریابی و چرخه ی فروش را با توجه به نیاز شما پیگیری می کند و در نهایت به شما اطلاعات عملیاتی ارائه می دهد.
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت که به نام Microsoft Dynamics CRM شناخته میشود، مزایای قابل توجهی داشته و یک گزینه مناسب در برقراری ارتباط با مشتریان به شمار میرود. این نرمافزار راهحلهای قدرتمندی را به سازمانها و مؤسسات در حال رشد، به منظور مدیریت روابط تجاری، پیشنهاد میدهد.
در اواخر سال ۲۰۱۶ مایکروسافت با راهاندازی داینامیک ۳۶۵، عملکرد اصلی راهحلهای خود را در زمینه سی آر ام گسترش داد و ابزارهای جدید و پیشرفتهای را به منظور تغییر در روند فروش، بازاریابی و ارائه خدمات به مشتریان عرضه کرد.
آشنایی با مدیریت مشتری و مدیریت منابع انسانی نرم افزار CRM مایکروسافت
عملکرد CRM مایکروسافت به هر دو گروه کارمندان و مدیران یک سازمان، خدمات قابل توجهی را ارائه میکند. کارمندان میتوانند توان تولید بیشتری داشته و دانش خود را افزایش دهند و مدیران نیز با استفاده از این برنامه، بینش عمیقتری نسبت به عملکردها و فرصتهای شرکت و همچنین ارتباط با مشتری پیدا خواهند کرد.
نرمافزار سی آر ام مایکروسافت در موارد زیر خدمات قابل توجهی را به شرکتها ارائه میکند: اتوماسیون فروش، خدمات مشتریان، ماژولهای پروژهای برای ترسیم نحوه برقراری ارتباط بین مشاغل و مشتریان، چشماندازها و اعضای تیم.
چرا استفاده از نرم افزار CRM مایکروسافت مفید است؟
نرم افزار مدیریت روابط مشتریان تولید شده توسط شرکت مایکروسافت با ساده و هوشمند سازیِ روند های فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش به شما اختیار بیشتری می دهد تا بتوانید با تمرکز به روی به دست آوردن مشتری های جدید و نگهداری از مشتری های سابق به سودآوری بیشتری در سازمانتان برسید. استفاده از یک راه حل کارآمد و چند وجهی در زمینه ی مدیریت روابط مشتریان شما را قادر می سازد تا بتوانید تمام سرنخ های فروش ابتدایی را ثبت و پس از بررسی تبدیل به فرصت فروش کنید.
در این مرحله به منظور توضیحات تکمیلی لازم است که در خصوص روند فروش محصولات در پروژه ساختمانی توضیحاتی ارائه دهم تا بتوانیم به ویژگی ها و قابلیت های اصلی CRM مایکروسافت پی ببریم.
فروش محصولات در پروژه ساختمانی
مراحل فروش محصول در یک پروژه ساختمانی به شرح زیر است:
کشف سرنخ
کشف سرنخ راههای مختلفی از جمله ویزیت، جلسات حضوری، دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان و … دارد که می توان با توجه به استراتژی ومنابع از هر یک استفاده کرد.

به دست آوردن اطلاعات در خصوص اشخاص و تماس ها
این مرحله، پیشروی و جمع آوری اطلاعات است که می توان تماس ها و اشخاص ابتدایی هر پروژه را ثبت کرد. در این مرحله است که سرنخ فروش در سیستم CRM مایکروسافت ثبت می گردد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سرنخ فروش اینجا را کلیک کنید.
پیدا کردن نیاز ها
با تماس های بیشتر، بررسی نقشه ها و جلسات مستمر با مشاور، کارفرما و پیمانکار پروژه ی ساختمانی می توان به خواسته های مشتری دست یافت و آنها را در سیستم CRM مایکروسافت ثبت کرد. در این نقطه است که می توان سرنخ فروش را بررسی نمود و آنرا به پرونده یا فرصت فروش تبدیل کرد.
ارائه پیشنهاد
در این مرحله که یکی از مهمترین قدمهاست پیشنهاد فنی و مالی ارائه می شود. می توانید محصولات خود را در CRM مایکروسافت وارد کنید، پیشنهاد قیمت صادر کنید و با ماژول های مختلف طبق قانون بایگانی خودتان شماره پیشنهاد قیمت داشته باشید. به یاد داشته باشید که اگرچه محتوا پادشاه است ولی همه چیز در ارائه خلاصه می شود.
پاسخ به سئوالات و حل مشکلات
در این مرحله پی گیری حرف اول را می زند، تصمیم گیرنده ها مشخص شده اند و تمام تمرکز به روی مذاکره و برطرف کردن مشکلات پیش راه انعقاد قرارداد معطوف شده است.
بستن و فروش
در مرحله ی آخر فروش، انعقاد قرارداد و شرایط مالی و تحویل کالا یا خدمات صورت می گیرد و از این مرحله به بعد می توان برنامه ها ویژه ای برای راضی نگه داشتن و حفظ مشتریان پیاده سازی کرد.
با استفاده از CRM مایکروسافت می توانید تمام فرآیند های فروش خود را چابک سازی کنید، رقبایتان را تعریف کنید و اطلاعات آنها را ذخیره سازی نمایید. تمام مشخصات تماس و اطلاعات پروژه های ساختمانی درون سیستم ذخیره می گردد که باعث می شود علاوه بر تکمیل دیتای پروژه های سازمانتان و داشتن اطلاعات تاثیرگذاران و تصمیم سازان پروژه های ساختمانی، این اطلاعات در اختیار یک شخص یا کارشناس فروش نباشد و بتوان با کمک سیستم نرم افزاری از روندهای فروش و بازاریابی سنتی عبور کرد و قدم در راه اتوماسیون فروش نهاد.
مزایای نرم افزار سی آر ام مایکروسافت
با توجه به اقبال گستردهای که نسبت به نرم افزار CRM مایکروسافت در سطح جهان وجود دارد، در ادامه مهمترین مزیتهای این برنامه را بیان میکنیم تا ببینیم چرا در میان سایر رقبای خود، بیشترین بازخورد را دریافت کرده است؟
شرکت ارائه دهنده
مایکروسافت با سرمایه گذاری های هنگفت در زمینه ی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری توانسته است که گوی رقابت را از دیگران برباید و اکثر سازمانهایی با کسب و کار B2B به استفاده از این راهکار روی آورده اند.
تعدد شرکت های ارائه دهنده ی خدمات
با استفاده از نسخه ی توسعه دهندگان نرم افزار، محدودیت های رایج نرم افزارهای خارجی برطرف شده است و شما می توانید طرف حساب شرکت های مختلف داخلی ارائه دهنده ی خدمات مربوط به نرم افزار CRM مایکروسافت باشید. با استفاده از تحلیل نیروهای رقابتی مایکل پورتر می توان گفت که این نقطه قدرت چانه زنی سمت شما را افزایش می دهد و اگر از عملکرد توسعه دهنده ای رضایت نداشته اید می توانید به راحتی آنرا تغییر دهید و با شخص یا شرکت جدیدی توافق کنید و نرم افزار و دیتا های خود را نیز حفظ نمایید.
امکان شخصی سازی نرم افزار
با توجه به نیاز خود و تقریبا در هر سطحی از نیاز می توانید نرم افزار CRM مایکروسافت را شخصی سازی کنید و روند ها و فرآیند های اصلی مربوط به خود را بنویسید، فرم های سازمانی خود را داشته باشید، پیشنهاد قیمت صادر کنید، با استفاده از وب سرویس به سیستم های حسابداری متصل شوید، موجودی انبار بگیرید و حتا سیستم حضور و غیاب و منابع انسانی پیشرفته ای داشته باشید. می توانید با صرف زمان و هزینه در سطح یک ERP فوق پیشرفته از آن توقع داشته باشید.
یکپارچه سازی با ابزارهای هوشمند فروش
نرم افزار CRM مایکروسافت می تواند با تلفن های آی پی تجمیع گردد. می توانید با برنامه نویسی و استفاده از نرم افزار های مختلف، روند فروش را تسریع ببخشید. به عنوان مثال، یک کارشناس سرنخ فروشی را ثبت کرده است که اطلاعات آنرا تکمیل نموده و درون سیستم مشخصات تماس اشخاص مربوط به پرونده ی فروش تحت مالکیت ایشان است. می توان سیستمی را پیاده سازی کرد که اگر شخصی از بیرون با شرکت شما تماس بگیرد و مشخصاتش در سیستم به نام کارشناس مشخصی باشد، به صورت خودکار تماس تلفن آی پی همان کارشناس برقرار گردد و …
گزارش گیری
از دیگر نقاط قوت این نرم افزار امکان گزارش گیری پیشرفته و انتخابی و تبدیل خروجی های لحظه ای گزارش به روی نمودار های مختلف و حتا استفاده از Microsoft Power BI است.
رابط کاربری آشنا و بصری
کاربرانی که از سی آر ام مایکروسافت استفاده میکنند، با یک رابط کاربری بصری و آشنا سروکار دارند که براحتی میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، به طوری که این برنامه بالاترین رتبه را در میزان پذیرش کاربر از آن خود کرده است.
ارتباط با سایر محصولات مایکروسافت
از آنجایی که سهولت استفاده در افزایش کاربرد یک نرمافزار تأثیر زیادی دارد، باید بگوییم برنامه مذکور با سایر محصولات مایکروسافت مانند Outlook، آفیس، سرور ویندوز، PowerApps و دیگر برنامهها در ارتباط بوده و بنابراین کاربران میتوانند به سهولت با هر یک از برنامههای مایکروسافت ارتباط برقرار کنند که این امر یک مزیت عمده محسوب میشود.
ابزارهای قدرتمند داخلی
ارتباط با ابزارهای قدرتمندی مانند لینکدین، پلتفرم SNAP و داشتن دستیار ارتباطات باعث بهبود بهرهوری و کارایی نرمافزار سی آر ام مایکروسافت شده است. (در ادامه به این موارد بیشتر پرداخته خواهد شد).
ساختار انعطافپذیر
انعطاف در ساختار نرم افزار CRM مایکروسافت ، ترتیب گزینهها و قیمتگذاری باعث شده است مشتریان بتوانند در فرایند سفارشیسازی نیازهای خود، روند آسانتری را طی کنند، چراکه یک سیستم انعطافپذیر و در عین حال منظم، پاسخگوی نیازهای منحصربهفرد آنها خواهد بود.
تعهد مایکروسافت
تعهدی که این نرمافزار نسبت به محصولات خود دارد، در کنار پشتیبانی که از سازمانهای شریک خود به عمل میآورد، نشاندهنده ماندگاری این سیستم و کیفیت بالای آن است؛ به طوری که کسبوکارها میتوانند با خیال راحتتری این نرمافزار ارتباط با مشتری را انتخاب کنند.
قابلیتهای نرم افزار CRM مایکروسافت
نرمافزار CRM داینامیک ۳۶۰، مجموعهای از برنامههاست که قادر به مدیریت هر فرایند تجاری، از فروش و عملیات مربوط به آن گرفته تا حسابداری و منابع انسانی، است. ویژگی شاخص برنامه مذکور این است که سازمانها بر اساس نیازهای منحصربهفرد تجاری خود میتوانند به صورت جداگانه و یا جمعی از آن استفاده کنند و از راهحلهای آن مطابق با نیازهای شخصی خود بهرهمند شوند.
عمدهترین مواردی که کسبوکارها در ارتباط با این برنامه CRM به دست خواهند آورد شامل: فروش، بازاریابی، خدمات مربوط به مشتریان، خدمات میدانی و اتوماسیون خدماتی مربوط به پروژهها میشود.
خدمات فروش نرم افزار CRM مایکروسافت
ماژول فروش داینامیک ۳۶۰ در CRM مایکروسافت گردش کار فروش را مدیریت میکند. رابطه کاربری این برنامه، شرایط راهبری را سادهتر کرده و منجر به تغییر و تبدیل موفقیتآمیز حساب مشتریها میشود. این سیستم باعث مدیریت فرصتهای فروش به شکل بهینهتری خواهد شد.
خدمات بازاریابی CRM مایکروسافت
ماژول بازاریابی سی آر ام مایکروسافت راهکارها و فرایندهای بازاریابی را کارآمدتر میکند، به این صورت که از طریق تأثیرگذاری در فرایند راهبری، تعامل با مخاطبان و کمپینهای تبلیغاتی، یک رویکرد مدیریتی مؤثر را رقم خواهد زد. ضمن اینکه امکان تجزیهوتحلیل روند بازاریابی و فروش را فراهم کرده و همکاری بین این دو حوزه را بررسی میکند.
خدمات مشتری سی آر ام مایکروسافت
ماژول خدمات مشتری این امکان را برای سازمانها و کسب وکارها ایجاد میکند که بتوانند در مرحله پشتیبانی و حفظ مشتریان مؤثرتر عمل کنند. بر این اساس، سی آر ام مایکروسافت، مراقبت مداوم از مشتریان یک سازمان را بر عهده میگیرد تا ارتباط کارآمدتری را رقم بزند.
خدمات میدانی CRM مایکروسافت
این ماژول که عمدتا برای شرکتهایی طراحی شده است که تکنیسینهای خدمات میدانی دارند، قابلیت مدیریت پروژههای میدانی را برای شرکتها فراهم میکند. نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت با در نظر گرفتن پروژههای میدانی کسبوکارها، خدمات قابل قبولی را طراحی کرده است. این خدمات مایکروسافت شامل مدیریت برنامهریزی، مسیریابی، سفارشات کاری و قرارداد میشود و با برنامههای کاربردی موبایل در این زمینه نیز قابل اجرا خواهد بود.
خدمات پروژه CRM مایکروسافت
برای کسبوکارهای مبتنی بر پروژه، این قابلیت نرم افزار CRM مایکروسافت میتواند باعث بهرهوری و بهبود یافتههای پروژه شود. نرمافزار مذکور این خدمات را از طریق ابزارهایی برای مدیریت پروژه، برنامهریزی منابع، مدیریت زمان، مدیریت هزینه و تجزیه و تحلیل خدمات انجام میدهد.
با استفاده از خدمات پروژهای CRM مایکروسافت، مشاغل و شرکتها میتوانند هوشمندانهتر عمل کرده و بینش بهتری نسبت به عملکرد خود در طراحی و پیشبرد پروژهها کسب کنند. ضمن اینکه این ماژول میتواند با Microsoft Project نیز ادغام شود که مزیت مناسبی به شمار میرود.
مزایای پلتفرم مایکروسافت
مزایای بیشماری برای پلتفرم مایکروسافت و برخی ویژگیهای CRM داینامیک ۳۶۵ وجود دارد که باعث متمایز شدن آن از سایر رقبا شده است:
یکپارچهسازی بینقص
برنامههای داینامیک ۳۶۵ قابلیت ادغام و یکپارچه شدن با سایر ابزارهای مایکروسافت را دارند که این یکپارچگی به طور کامل و بینقص صورت گرفته و تأثیر عمدهای بر عملکرد و بهرهوری دارد، مانند ادغام داینامیک ۳۶۵ و برنامههای آفیس ۳۶۵ در مایکروسافت.
ادغام داینامیک ۳۶۵ با Outlook نیز مزیتهای عمدهای را فراهم میکند، به این صورت که میتوان اطلاعات مشتریان، فعالیتهای فروش و فرصتها را در صفحه Outlook خود مشاهده کرد. ضمن اینکه میتوان کارهای CRM مانند اضافه کردن سربرگ جدید، قرار ملاقات یا تماس تلفنی، اضافه کردن یک فعالیت جدید، ردیابی ایمیل و … را نیز مستقیما از طریق Outlook انجام داد.
قابلیتهای ادغام سی آر ام فقط به Outlook ختم نمیشود، بلکه از طریق ادغام با آفیس ۳۶۵ نیز مزیای قابل توجهی را ارائه میکند که شامل موارد زیر میشوند:
دادههای مشتریان را از داینامیک ۳۶۵ به قالبهای ورد یا اکسل وارد میکند. ضمن اینکه قابلیت تجزیهتحلیل اکسل را مستقیما در داینامیک ۳۶۵ انجام داده یا لینک داده را از داینامیک ۳۶۵ به صفحه اکسل منتقل کرده و به حفظ مجوزهای امنیتی آن را انجام میدهد.
امکان دسترسی به هر چیزی را که در OneNote ثبت شده است، از طریق پرونده مشتری در داینامیک ۳۶۵ فراهم میشود.
به راحتی میتوان دادهها را از داینامیک ۳۶۵ به Power BI منتقل کرد تا اطلاعات مورد علاقه همیشه در دسترس بوده و امکان آنالیز آنها فراهم باشد.
میتوان از طریق داینامیک ۳۶۵ مستقیما به اسناد و تقویم SharePoint دسترسی پیدا کرد.
امکان استفاده از اسکایپ و برگزاری سمینار در فرایندهای تجاری از طریق داینامیک ۳۶۵ فراهم میشود.
میتوان اسناد و تقویمهای گروهی آفیس ۳۶۵ را در کنار اطلاعات مربوط به مشتریان در داینامیک ۳۶۵ مشاهده کرد.
PowerApps مایکروسافت
این ابزار منحصربهفرد مایکروسافت این امکان را فراهم میکند که بتوان روند برنامههای سفارشی را براحتی، بهسرعت، بدون کد و تخصص فنی اجرا کرد. ضمن اینکه این مجموعه با سایر محصولات مایکروسافت از جمله آفیس ۳۶۵ و داینامیک ۳۶۵ نیز قابل تطبیق است؛ به این معنا که میتوان دادهها را از طریق هر برنامهای اعمال کرده و آنها را در یک برنامه مبتنی بر وب یا موبایل مستقر کرد.
مزایای SNAP مایکروسافت
پلتفرم کاربردی ناوبری لینکدین مایکروسافت (LinkedIn Sales Navigator Application Platform) که با نام اختصاری SNAP شناخته میشود، از دیگر برنامههای قابل توجه این شرکت به شمار میرود. در سال ۲۰۱۶ با سرمایهگذاری مایکروسافت روی لینکدین، امکان ادغام لینکدین با داینامیک ۳۶۵ فراهم شد. پلتفرم SNAP لینکدین به تیم فروش کاربران اجازه میدهد تا به طور مستقیم از تمام قدرت لینکدین از طریق داینامیک ۳۶۵ استفاده کنند.
روند کار به این صورت است که تیم فروش میتواند در SNAP، شبکه لینکدین را جستجو کرده و بعد از شناسایی دیتای مورد نظر، آن را به عنوان سوابق CRM ذخیره کنند، ضمن اینکه بر اساس جستجوی صورت گرفته، راهنماییهایی را نیز دریافت میکنند.
همچنین نمایههای کامل لینکدین در SNAP قابل مشاهده بوده و کاربران میتوانند وضعیت فعلی یک شرکت و موقعیت مکانی آن را مستقیما شناسایی کنند و در صورت بروزرسانی پروفایل مانند تغییرات شغلی یا اتصالات جدید با اشخاص، نوتیفیکشن آن را دریافت کنند.
کاربران SNAP میتوانند برای درخواست معرفینامه از طریق اتصال متقابل استفاده کرده و از قابلیت پیامرسانی لینکدین بهرهمند شوند.
دستیار ارتباطی مایکروسافت
یکی دیگر از قابلیتهای CRM مایکروسافت، ابزاری به نام دستیار ارتباطی است که اگرچه هنوز یک ابزار کوچک دستی در بتا است، اما امکان امتحان کردن آن وجود دارد. این دستیار ارتباطی همانگونه که از نام آن پیداست، فعالیتها، فرصتها و پیامها را ردیابی کرده و برای آنها یک کارت کنش (action card) ایجاد میکند که در داشبورد کاربران بوده و سوابق آن در داینامیک ۳۶۵ نیز ظاهر میشود.
بر این اساس، ابزار مذکور میتواند جلسات آینده را یادآوری کرده، سؤالات و درخواستهای مشتریان را گوشزد کرده و امکان پیگیری بهتر آنها را فراهم کند. علاوه بر این هشدارها و یادآوریها، دستیار تحقیق این برنامه به Outlook متصل میشود و در نتیجه میتواند فعالیتهای مربوط به ایمیل مانند خوانده شدن، پاسخ دادن، مشاهده پیوست و کلیکهای پیوند را پیگیری کند. ضمن اینکه میتواند ایمیلهایی را از حساب Outlook پیشنهاد دهد که کاربر به ردیابی آنها در داینامیک ۳۶۵ تمایل داشته باشد.
انعطافپذیری داینامیک ۳۶۵
هر برنامه داینامیک ۳۶۵ در همان پلتفرم مشترک ساخته شده و این امکان را فراهم میکند که بتوان آن را با نیازهای خاص خود تطبیق داد. کاربران این برنامه میتوانند داشبورد خاص خود را تعریف کنند تا نمودارها، گزارشها و اطلاعاتی را که بیشتر به نقش آنها مربوط هستند، معرفی کنند.
این پلتفرم شامل ابزارهای گردش کار قدرتمند و انعطافپذیری است که میتوان از طریق آنها فرایندهای موجود در سیستم را به صورت خودکار ارسال کرد، مانند ارسال ایمیل، برنامهریزی فعالیتهای مبنی بر پیگیری و بروزرسانی موقعیتهای ثبت شده. همچنین ابزارهای سفارشی برنامه، این امکان را فراهم میکنند که بتوان زمینههای جدیدی از اطلاعات و اشیاء را در سیستم تعریف کرد.
گزینههای استقرار داینامیک ۳۶۵
مجموعه برنامههای داینامیک ۳۶۵ علاوه بر اینکه بیشترین تناسب را با مشاغل داشته و متناسب با نیازهای هر یک از آنها تنظیم میشوند، گزینههای استقرار متعددی مانند cloud، پیشفرض و شریک دارد. ضمن اینکه این نرمافزار میتواند به Outlook، مرورگر وب و هر دستگاه تلفنی که به اینترنت وصل شود، دسترسی داشته باشد. به بیان سادهتر، داینامیک ۳۶۵ مایکروسافت این گزینه را به مشاغل میدهد که برای تجارت خود بهترین مدل را انتخاب کنند.
قیمتگذاری در CRM مایکروسافت
یکی از مزیتهای عمدهای که برنامه سی آر ام مایکروسافت نسبت به دیگر همتایان خود دارد، قیمتگذاری متعادل و انعطافپذیر آن است، به طوری که با وجود عملکرد بیشتر، به مراتب، قیمتهای کمتری در پی دارد. دلیل نحوه قیمتگذاری پایین این است که هر کاربر میتواند با توجه به نیاز و توانایی مالی خود در پرداخت هزینهها، سطوح دسترسی متفاوتی را در نرم افزار CRM مایکروسافت داشته باشد.
بر همین اساس نیز سه سطح برای کاربران تعریف شده است که در هر کدام از سطحها، میزان دسترسی متفاوت بوده و ابزارها نیز فرق میکنند؛ بر این اساس هر کسبوکاری با توجه به سطح نیازهای خود و همچنین قدرت مالی که دارد، میتواند از مزایای سی آر ام مایکروسافت بهرهمند شود. به بیان بهتر هر کاربر با توجه به نیاز واقعی خود از این برنامه استفاده کرده و میتواند از سرمایهگذاری خود نهایت استفاده را ببرد.
روند و مدت زمان پیاده سازی نرم افزار CRM مایکروسافت
در ابتدای کار روند ها و نحوه ی کار خود را بنویسید و فرمهای را مشخص کنید. اگر خودتان ندانید که از یک سیستم چه می خواهید، آن سیستم معجزه نمی کند.
CRM مایکروسافت را نصب می شود.
فارسی ساز مورد نیاز نصب می شود.
آموزش کاربری کارشناسان صورت می گیرد.
شخصی سازی فرم ها و بدنه نرم افزار انجام می شود.
ورود اطلاعات تماسها و پروژه به سیستم صورت می گیرد.
محصولات، لیست قیمت ها و … وارد سیستم می شود.
در صورت نیاز ماژول های متنوع ( شماره دهی، نوتیفیکیشن و … ) توسط شرکت توسعه دهنده ارائه می شود.
کل روند پیاده سازی در صورت تکمیل اطلاعات و جمع آوری داده ها از قبل می تواند در عرض کمتر از یک ماه صورت گیرد.
در پایان خاطر نشان می سازم که فرهنگ سازمانی و نحوه ی استقبال نیروی انسانی مهمترین قدم در موفقیت پیاده سازی یک نرم افزار است. از مشوق ها و تکنیک هایی استفاده کنید تا بتوانید نیروهایتان را مجاب به استفاده از نرم افزار نمایید. کنترل و پی گیری را فراموش نکنید و هرقسمت را چند بار تست و چک کنید. در حال حاضر که این مقاله را می نویسم Microsoft Dynamics 365 در نسخه سال ۲۰۱۹ قابل ارائه است.
در صورتی که تجربه ی مشابه ای دارید خوشحال می شوم که تبادل اطلاعات جهت کسب تجربه صورت گیرد. اگر سئوالی دارید با من تماس بگیرید.
با سلام. بسیار مطلب جالب و بدردبخوری بود با دیدی متفاوت. استفاده کردم مرسی.
ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص